hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اردبیل| امکان صادرات فرش دستبافت از استان اردبیل فراهم می‌شود

اردبیل| امکان صادرات فرش دستبافت از استان اردبیل فراهم می‌شود

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با توجه به محدودیت صادرات فرش از گمرک استان اردبیل با رایزنی‌هایی انجام‌شده با گمرک کشور قرار شد در سال جاری امکان صادرات فرش دستبافت از گمرک استان اردبیل فراهم آید

به گزارش دیدشهر، رامین صادقی در جریان بازدید اعضای اتحادیه فرش اردبیل از کارگاه‌های فرش‌بافی اظهار کرد: با توجه به محدودیت صادرات فرش از گمرک استان اردبیل و صادرات این محصولات از استان‌های آذربایجان شرقی، قم و تهران با رایزنی‌های انجام‌شده با گمرک کشور قرار شد در سال جاری امکان صادرات فرش دستبافت از گمرک استان اردبیل فراهم آید.

او یکی از حوزه‌های اشتغال‌زا و در مسیر رونق تولید را حوزه فرش‌بافی با تنوع و تکثر بافندگان و تولیدکنندگان اعلام و خاطرنشان کرد: تسهیلات خوبی در این زمینه به بافندگان فرش پرداخت می‌شود که در این زمینه در سال جاری از چندین مجتمع بزرگ فرش‌بافی در استان و کارآفرینان در این حوزه حمایتی جدی می‌کنیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به دیرینگی تولید فرش در این استان و تنوع تولیدکنندگان در مناطق روستایی، عشایری و شهری اشاره کرد و افزود: سازمان صمت با همراهی مجموعه‌های حمایتی به‌ویژه اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش تلاش می‌کند تا با روش‌‌های حمایتی تولیدکنندگان و بافندگان را موردحمایت جدی قرار دهد.

در این بازدید رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف استان اردبیل نیز با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار بافنده فرش در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر تولید این بافندگان به ۹۰ هزار مترمربع در سال می‌رسد.

مالک اژدر حسنی بیان کرد: امسال هدف‌گذاری ما حمایت از تولیدکنندگان در صنعت فرش است تا میزان تولید فرش دستباف استان به ۱۲۰ هزار مترمربع برسد.

او گفت: بسیاری از کشورهای اروپائی و آسیایی و حتی آمریکا مشتری و طالب فرش ایران به‌ویژه فرش دستباف استان اردبیل هستند که ما به‌راحتی می‌توانیم بازارهای جهانی را با تولید انبوه فرش دستباف در دست بگیریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد